Po 20 letech dosáhla virtuální kapela svého nejhlubšího comebacku, který ji v roce 2026 zavede do Spojeného království, Irska a Evropy. A tentokrát fanoušci všude – napříč těmito pódii i mimo ně – získali přístup k události, na kterou budou pravděpodobně dlouho vzpomínat.
Co se týče žánrově rozmanitých vystoupení, která můžete od Gorillaz očekávat, vše je dovoleno v hip-hopu, rocku, dubu a v podstatě ve všem, do čeho byste je chtěli zařadit, od založení virtuální kapely v roce 2000. Dalo by se říci, že kolektiv, který stál v čele těchto čtyř animovaných postav, proměnil každé své album v živý experiment a nyní posunul tuto živou show do nových výšin v místech po celém Spojeném království, Irsku a Evropě. Ale bez ohledu na to, v jaké žánrové škatulce se cítíte nejpohodlněji, označujeme tuto show za jeden z nejpřesvědčivějších živých aktů 21. století. Ať už si kapelu pamatujete pro její revoluční alternativní hip-hopový zvuk, nebo jste jen zvědaví na nejnovější globální rytmy, se kterými si pohrávala na posledních albech, rok 2026 brzy přidá další kapitolu k tomuto výjimečnému příběhu. Vstupenky na tuto událost budou k dispozici 21. listopadu 2025 v 10:00. Mezi potvrzenými místy, kde můžete kapelu vidět, jsou BP Pulse Arena, First Direct Arena v Leedsu, Utilita Arena Cardiff a Motorpoint Arena Nottingham. Pokud žijete v Irsku, můžete je slyšet živě v 3Arena v Dublinu. Pokud se příští rok chystáte na Primavera Sound v Barceloně, můžete je tam také vidět, v Parc del Fòrum.
Turné „This Is ALIVE!“ přivádí Gorillaz v roce 2026 na vícero míst po celém Spojeném království, Irsku a Evropě. Vystoupení umožní publiku zažít kombinaci virtuální a fyzické přítomnosti. Jsou obklopeni obrovskými projekčními plátny, která vrhají animované postavy – „členy“ kapely – do jejich středu s virtuální přítomností nebo fyzickou přítomností umělců oživujících postavy kapely na pódiu.
Co tedy můžete očekávat od show „This Is ALIVE!“? Pro začátek to není typický koncert. Na rozdíl od jiných kapel, místa, kde kapela hraje, nabízejí divákům multimediální zážitek. A je to obzvláště nepředvídatelné. Je známo, že kapela nechává hostující umělce propůjčit svou přítomnost písním na pódiu – tutéž přítomnost, kterou hosté zřejmě vnášejí do beatů.
Ať už je to samotná čistá přítomnost, nebo jejich virtuální přítomnost hovořící prostřednictvím obrovských aparatur v obrovských prostorách, ve kterých kapela ráda hraje, je to zážitek nejen pro fanoušky, ale zdá se, že inspiruje (a možná i děsí) rodiče fanoušků. Každé vystoupení přináší novou formu známým písním a umožňuje kapele vyjádřit zajímavé směry, kterými se jejich umění vyvinulo. Přicházející arénové show slibují – charakteristickým způsobem kapely – mnohem více než zážitek, který by mohl člověk získat poslechem nahrávky. Jedno pevné pravidlo, které obstojí: při znovuvytváření toho, co je zachyceno na studiové nahrávce na živé show, kapela a vystoupení slibují intenzivní zážitek z toho, co píseň „znamená“ v daném okamžiku. Proč jít vidět kapelu hrát v aréně? Protože arénu jako prostor povýšili a dobyli; protože aréna je v jistém smyslu jejich. Tato intimita byla silným vyjádřením toho, co se nám úřady loni po Rock Werchter snažily nejvíce vnutit: že aréna může být pohodlným místem pro hudebního fanouška a že vylepšená účast na festivalu by rovněž mohla být. Toto spojení s pohodlím a s osobou fanouška je usnadněno silou systémů ochrany kupujících a ověřování vstupenek na sekundárním trhu.
6/3/2026: Primavera Sound Barcelona 2026 Pass Lístky
7/2/2026: Rock Werchter 2026 Festival Pass Lístky
7/4/2026: Rock Werchter July 4 Lístky
8/13/2026: Way Out West Festival Pass Lístky
8/15/2026: Way Out West Festival with Gorillaz Lístky
Tottenham Hotspur Stadium Lístky
M&S Bank Arena Liverpool Lístky
Motorpoint Arena Nottingham Lístky
V roce 1998 si hudebník Damon Albarn a karikaturista Jamie Hewlett představili virtuální kapelu. Byla to jak satira na formování popových superstar, tak rámec pro vyšší ambice. Koncept: čtyři fiktivní hudebníci s vymyšlenými příběhy, žijící ve fiktivním studiu (Kong), hrající fiktivní hudbu. Realita: něco úplně divnějšího a úžasnějšího.
První album Gorillaz (2000) je odvážné právě proto, že jde o trip-hopový akt s hip-hopovými ambicemi, který dělá rockový akt s punkovou pózou. Řekli byste si, že to bude strašný nápad, ale ve skutečnosti Gorillaz tvoří vzrušující vizuální hudbu. Videa by neměla zastiňovat hudbu. „Dare“ ovládlo éter a zároveň udrželo uměleckou poctivost, ukazující, že produkční experimentování a popový dosah se vzájemně nevylučují.
„Plastic Beach“ se zaměřuje na spolupráci, nyní slavnou „plastovou“ studiovou spolupráci, která probíhala během tvorby alba. Seznamy skladeb z této éry mluví samy za sebe. Přesto je to produkce alba, která bude mít nejvážnější dopad. Poslouchání, poslouchání poprvé, je čin, který se bude opakovaně ozývat v mysli.
Odmítnutí projektu držet se jednoho předvídatelného stylu nebo sady tónů uspělo v udržení tvůrců a publika v nekonečném aktu reinventace.
Načasování prodeje vstupenek na jednotlivé koncerty se liší podle místa konání a trhu, ale termíny jsou obvykle oznámeny několik měsíců před vystoupením. Show a jejich určená hostitelská města jsou oznámena. Vstupenky jsou obvykle vydávány ve třech vlnách, s příležitostmi k předprodeji pro členy fanouškovských klubů, držitele kreditních karet nebo členy místa konání před veřejným prodejem. Znalost těchto předprodejních oken je klíčová. Sledování oficiálních sociálních médií kapely a prvních ediktů z místa konání výrazně zvyšuje šance na získání vstupenek během těchto oken za původní nominální hodnotu.